Czy moglibyście polecić jakieś filmy z Busterem Keatonem?? Poza Generałem rzecz jasna. Nie chciałbym się zniechęcić trafiając na jakiś słabszy film, dlatego prośba, co byście mi polecili??
Z góry dziękuje : )
No ja polecam 'Sherlock Jr.', 'The Cameraman', 'Steamboat Bill, Jr.' i 'Seven Chances'. To takie popularniejsze tytuły obok 'Generała' i faktycznie bardzo dobre.
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Generał 7,92 25
2 Rozkosze gościnności 8,00 5
3 Człowiek z kamerą 8,33 3
4 Jeden tydzień 7,60 5
5 Młody Sherlock Holmes 7,38 8
6 Na Zachód! 7,67 3
7 Marynarz słodkich wód 7,67 3
8 Marynarz na dnie morza 6,33 3
9 Zrobiony w balona 4,67 3
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Generał (1926) 8,00 38
2 Młody Sherlock Holmes (1924) 7,71 17
3 Rozkosze gościnności (1923) 7,73 11
4 Człowiek z kamerą (1928) 7,63 8
5 Szczęśliwa siódemka (1925) 7,43 7
6 Na Zachód! (1925) 7,40 5
7 Marynarz słodkich wód (1928) 7,00 6
8 Marynarz na dnie morza (1924) 6,83 6
Krótkometrażowe:
1 W teatrze (1921) 7,40 5
1 Nawiedzony dom (1921) 7,40 5
3 Policjanci (1922) 7,13 8
4 Elektryczny dom (1922) 6,67 6
5 Zrobiony w balona (1923) 5,50 6
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1. Generał (1926) 8,10 84
2. Rozkosze gościnności (1923) 7,55 38
3. Marynarz słodkich wód (1928) 7,39 31
4. Człowiek z kamerą (1928) 7,28 29
5. Szczęśliwa siódemka (1925) 7,26 27
6. Na Zachód! (1925) 7,24 17
7. Marynarz na dnie morza (1924) 6,89 27
8. Trzy wieki (1923) 6,64 14
9. Buster Bokserem (1926) 6,31 16
10. Sportowiec z miłości (1927) 6,23 13
Krótkometrażowe:
1. Młody Sherlock Holmes (1924) 7,77 52
2. Jeden tydzień (1920) 7,77 30
3. Strach na wróble (1920) 7,36 25
4. Sąsiedzi (1920) 7,05 19
5. Pech (1921) 7,00 10
6. Nawiedzony dom (1921) 6,86 14
7. Elektryczny dom (1922) 6,75 20
8. Policjanci (1922) 6,69 26
9. Skazaniec (1920) 6,67 18
10. The Goat (1921) 6,61 18
11. Sygnał (1921) 6,59 17
12. W teatrze (1921) 6,50 22
13. Kuźnia (1922) 6,44 16
14. Codzienne marzenia (1922) 6,36 11
15. Rodzina mojej żony (1922) 6,25 12
16. Łódź (1921) 6,00 13
17. Zrobiony w balona (1923) 5,95 19
18. Dom Roughów (1917) 5,31 13
Wpiszę się tu, chociaż przydałoby się postawić normalny temat z "TOP" w nazwie itd...
1. Rozkosze gościnności - 6/10
2. Marynarz słodkich wód - 6/10
3. Generał - 6/10
4. Człowiek z kamerą - 5/10
5. Młody Sherlock Holmes - 5/10
6. Szczęśliwa siódemka - 4/10
Najlepsza scena Keatona:
http://www.youtube.com/watch?v=bIZKNMF52Jo
Zmieniłem.:)
Ponawiam swoją uwagę. Teraz przeglądałem forum i nie mogłem znaleźć tego tematu, myślałem, że go usunięto. Serio trzeba było dać TOP w nazwie...
Ale dobra, aktualizacja swojej listy. Obejrzałem krótkie metraże i tam Keaton lśni. Wróciłem do "Generała" i nadal się tam nudziłem. Jeszcze coś kiedyś obejrzę, ale skoro od dawna nie oglądałem nic tego pana, to nie chcę czekać.
Krótkie:
1. Sąsiedzi - 7/10
2. Jeden tydzień - 7/10
3. Strach na wróble - 6/10
4. Sygnał - 5/10
5. W teatrze - 5/10
6. The Goat - 5/10
7. Policjanci - 5/10
8. Łódź - 4/10
Długie i średnie:
1. Marynarz słodkich wód - 6/10
2. Rozkosze gościnności - 6/10
3. Młody Sherlock Holmes - 5/10
4. Generał - 5/10
5. Człowiek z kamerą - 5/10
6. Sportowiec z miłości - 5/10
7. Szczęśliwa siódemka - 4/10
mój ranking:
1.Generał (1927)
2.Młody Sherlock (1924)
3.Człowiek z kamerą (1928)
4.Marynarz na dnie morza (1924)
5.Szczęśliwa siódemka (1925)
Bez ocen bo to nieistotne. Wszystkie warte obejrzenia. Od kumpla wiem że warto zobaczyć też Rozkosze gościnności
1. Młody Sherlock Holmes - 8/10
2. Generał - 8/10
3. Jeden tydzień - 7/10
4. Sąsiedzi - 7/10
5. Strach na wróble - 7/10
Zaczęłabym od krótkometrażówek, sama tak zrobiłam, możesz lecieć od najwcześniejszej, wszystkie są świetne.
A ja chciałabym prosić o dobre same dźwiękowe filmy. Nie jestem wielką miłośniczką niemych filmów, więc te wolałabym sobie na końcu zostawić.
Keaton nie grał w dźwiękowych filmach. Tzn. grał, ale były to występy gościnne i z reguły też nic nie mówił. Zagrał w jednej scenie w "Bulwarze Zachodzącego Słońca", pierwszej wersji "W 80 dni dookoła świata" i miał wspólną scenę z Charliem Chaplinem w "Światłach rampy". Poza tym śpiewał "Over the Rainbow" w "The Hollywood Revue of 1929". Generalnie wszystkie filmy dobre, ale nie ogląda się ich dla Bustera Keatona, może oprócz "Świateł rampy".
Spróbuj obejrzeć "Generała", bo ja też wcześniej myślałem, że wszystkie nieme komedie się zestarzały.
1 - Generał - 9
2 - Rozkosze gościnności - 8
3 - Sherlock Jr - 8
4 - Seven Chances - 7
5 - Three Ages - 7
6 - College - 7
7 - Battling Butler - 7
8 - Steamboat Bill Jr - 6
9 - Navigator - 6
10 - Cameraman - 6
11 - Go West - 6
12 - Spite Marriage - 5
Długie:
1. Sherlock Jr. - 9/10
2. Three Ages - 8/10
3. The General - 7/10
4. Go West - 7/10
5. Our Hospitality - 6/10
6. Steamboat Bill, Jr. - 6/10
7. The Cameraman - 6/10
8. Battling Butler - 6/10
9. Seven Chances - 5/10
10. The Navigator - 5/10
Krótkie:
1. The Goat - 8/10
2. One Week - 7/10
3. The Scarecrow - 7/10
4. The 'High Sign' - 7/10
5. Cops - 6/10
6. The Blacksmith - 6/10
7. Neighbors - 6/10
8. The Boat - 6/10
9. The Play House - 6/10
10. The Haunted House - 6/10
11. The Frozen North - 5/10
12. Convict 13 - 4/10
13. The Paleface - 4/10
14. Hard Luck - 4/10
15. The Rough House - 3/10
W planach: kolejne filmy wyreżyserowane przez Bustera
Długie:
1. Sherlock Jr. - 9/10
2. Three Ages - 8/10
3. The General - 7/10
4. Go West - 7/10
5. Our Hospitality - 6/10
6. Steamboat Bill, Jr. - 6/10
7. The Cameraman - 6/10
8. Battling Butler - 6/10
9. Seven Chances - 5/10
10. The Navigator - 5/10
11. College - 5/10
Krótkie:
1. The Goat - 8/10
2. One Week - 7/10
3. The Scarecrow - 7/10
4. The 'High Sign' - 7/10
5. Cops - 6/10
6. The Blacksmith - 6/10
7. Neighbors - 6/10
8. The Boat - 6/10
9. The Play House - 6/10
10. The Haunted House - 6/10
11. The Balloonatic - 6/10
12. Day Dreams - 6/10
13. The Railrodder - 6/10
14. The Love Nest - 6/10
15. Electric House - 5/10
16. My Wife's Relations - 5/10
17. The Frozen North - 5/10
18. Convict 13 - 4/10
19. The Paleface - 4/10
20. Hard Luck - 4/10
21. The Rough House - 3/10